Ο τρόπος μελέτης για κάθε παιδί είναι διαφορετικός. Οι παιδαγωγοί μας ακολουθώντας διαφοροποιημένες τεχνικές μάθησης, χρησιμοποιώντας την ενίσχυση θετικής συμπεριφοράς και τη συνεργατική μάθηση, βοηθούν τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα και να κατανοήσουν τις εργασίες τους. Να οργανώσουν την σκέψη και το χρόνο τους, να μάθουν να κρατάνε σημειώσεις και να συλλέγουν τις απορίες τους.
Ο όρος «STEM» είναι το αρκτικόλεξο (Science, Technology, Engineering and Mathematics) που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια στην εκπαιδευτική κοινότητα για να εκφράσει μια διεπιστημονική προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της επιστήμης των Μηχανικών και των Μαθηματικών.
Στο κόσμο της γνώσης η διδασκαλία των Μαθηματικών είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την επίλυση διαφόρων προβλημάτων. Τα παιδιά γνωρίζουν τα Μαθηματικά με τρόπο διασκεδαστικό και ελκυστικό για αυτά, καθώς δίνεται έμφαση στο πειραματικό μέρος, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν στην «πράξη» τους νόμους της φύσης . Τα παιδιά μέσα από τη βιωματική μάθηση μαθαίνουν τη διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος, απελευθερώνουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, ενώ παράλληλα καλλιεργούν τις δεξιότητές τους και την κριτική τους ικανότητα.
Το πρόγραμμα Εκπαιδευτική ρομποτική είναι σχεδιασμένο για τα παιδιά όλων των ηλικιών. Μέσα από την ομάδα και τη σωστή καθοδήγηση του εκπαιδευτή, οι μικροί ερευνητές ανακαλύπτουν τον συναρπαστικό κόσμο της ρομποτικής και του προγραμματισμού. Με απλά και ομαδικά παιχνίδια, ταξιδεύουν στις λειτουργίες του πολύπλοκου ρομπότ και απαλευθερώνουν τη δημιουργικότητά τους, ενώ κατανοούν εμπειρικά τις έννοιες των αρχών του προγραμματισμού.
Μέσα από τις ρομποτικές κατασκευές που τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν, προσεγγίζονται οι απαραίτητες δεξιότητες των επιστημών της Μηχανικής, της Τεχνολογίας και των Μαθηματικών (S.T.E.M) . Μέσα από την πρακτική πλέον προσέγγιση των παραπάνω, οι μαθητές προσεγγίζουν έννοιες απαραίτητες για το μέλλον τους.
Κάθε παιχνίδι αποτελεί προϊόν της αλγοοριθμικής σκέψης που αναπτύσσουν τα παιδιά. Οπτικοποιώντας αφηρημένες έννοιες του προγραμματισμού και εμπλεκόμενα ενεργά σε εισαγωγικές έννοιες ψηφιακής σχεδίασης, οι μαθητές, αναπτύσσουν τους αισθητήρες δεξιοτήτων τους και συμφιλιώνονται με πολύπλοκα προγραμματιστικά προβλήματα.
Με το μάθημα της αστρονομίας δίνονται απαντήσεις στα ερωτήματα για τα μυστικά του σύμπαντος που μας περιβάλλει και μαθαίνουμε γι’αυτό παίζοντας και δημιουργώντας. Μπαίνουμε στο νοερό μας διαστημόπλοιο και ταξιδεύουμε στα άδυτα του ηλιακού μας συστήματος. Οι αστερισμοί, οι πλανήτες, οι δορυφόροι, ο ήλιος και η σελήνη, γίνονται όλα τροφή για τη φαντασία μας και για τις εντυπωσιακές κατασκευές.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος συζητάμε για τη δημιουργία και την εξέλιξη του κόσμου όπως τον ξέρουμε, μαθαίνουμε να παρατηρούμε τον έναστρο ουρανό και κάνουμε μοναδικές αστρονομικές αποκαλύψεις.
Καλλιεργούμε την οικολογική συνείδηση των παιδιών συζητώντας για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή. Εξερευνούμε τη φύση, καλλιεργούμε τα δικά μας φυτά, φτιάχνουμε φυτολόγιο και μαθαίνουμε την αξία της ανακύκλωσης. Ακολουθώντας το πράσινο μονοπάτι, θα βρεις αποστολές για την προστασία του περιβάλλοντος και θα μάθεις τα πάντα για αυτό. Μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες τα παιδιά ευαισθητοποιούνται και κατανοούν τα περιβαλλοντικά ζητήματα, λαμβάνουν δράση και αποκτούν οικολογική νοημοσύνη και η ανάπτυξη μιας φιλικής προς το περιβάλλον στάσης ζωής. Η ενημέρωσή τους μέσα από βιωματικές δραστηριότητες καθώς και η υπόδειξη τρόπων αντιμετώπισης των προβλημάτων, θα συμβάλλουν ώστε τα παιδιά να σώσουν τον πλανήτη.
Ελάτε να γίνουμε μικροί ερευνητές και να μετατρέψουμε την τάξη στο δικό μας, μοναδικό πειραματικό εργαστήριο. Μέσα από διασκεδαστικά πειράματα φυσικής και χημείας ανακαλύπτουμε τον μαγικό κόσμο της επιστήμης, μαθαίνουμε τις βασικές αρχές των φυσικών επιστημών, παρατηρούμε θεαματικά φυσικά φαινόμενα και βιώνουμε αξέχαστες στιγμές που μας κόβουν την ανάσα.
Συναντούμε τον Νεύτωνα, τον Πυθαγόρα, τον Αρχιμήδη και τον Τέσλα και μαθαίνουμε τι υπάρχει γύρω απ’ την ατμόσφαιρα μας και κάτω και κάτω από το σπίτι μας. Σε συνεργασία με τον Αϊνστάιν μιλάμε για τη βαρύτητα, τη φύση του φωτός και το πώς λειτουργεί η τηλεόραση στο σαλόνι μας. Ερχόμαστε σε επαφή με τις κύριες επιστημονικές θεωρίες χωρίς να περιοριζόμαστε στους τέσσερις τοίχους μιας σχολικής αίθουσας και δίχως την αυστηρότητα του μαυροπίνακα που έχουμε συνηθίσει. Εδώ, κάθε μάθημα είναι ένα διασκεδαστικό ταξίδι στη γνώση και ένα πολύτιμο εφόδιο που θα μας ακολουθεί σε όλα τα μαθητικά μας χρόνια – και όχι μόνο.
Σκοπός του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την επιστήμη αξιοποιώντας τη φαντασία τους και τις πέντε αισθήσεις τους. Να συνειδητοποιήσουν πως η φυσική δεν αφορά μόνο απρόσιτους ερευνητές σε περίτεχνα εργαστήρια, μα υπάρχει παντού γύρω μας και όλοι μπορούμε να ξεκλειδώσουμε τα μυστικά της. Βρίσκεται και στα πιο απλά, καθημερινά αντικείμενα, στα παιχνίδια και τα εργαλεία μας, σε πράγματα που υπάρχουν στην κουζίνα ή στο δωμάτιό μας, ακόμα και στο ίδιο μας το σώμα.
Κάθε μάθημα χτίζεται γύρω από την εκάστοτε επιστημονική έννοια, που αναπτύσσεται και γίνεται κατανοητή μέσω ενός ή περισσότερων πειραμάτων ειδικά σχεδιασμένων για τους μικρούς μας φίλους. Τα παιδιά εντυπώνουν νοητικά αφηρημένες και πολύπλοκες έννοιες όπως η ενέργεια, η ατμοσφαιρική πίεση ή η αδράνεια, χωρίς τη χρήση μαθηματικών ή διδακτικών συγγραμάτων. Γιατί, ποιος είπε πως η φυσική δεν μπορεί να γίνει παιχνιδι;
Παιχνίδια παρατηρητικότητας, συγκέντρωσης, αισθήσεων και στόχων, γρίφοι και άλλες μικρές δραστηριότητες, που διοργανώνουν κάθε φορά οι παιδαγωγοί μας ανάλογα με τη δυναμική της ομάδας, βοηθούν τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να αναπτύξουν τις διαφορετικές δεξιότητες τους και θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους. Υπόσχονται στιγμές γέλιου, σκέψης και διασκέδασης. Αναπτύσσουν και εξελίσσουν τη δημιουργικότητα και οξύνουν τον τρόπο σκέψης των παιδιών.
Παίζοντας επιτραπέζια παιχνίδια αναπτύσσονται δεξιότητες όπως η οργάνωση, η διαχείριση καταστάσεων, η μεθοδικότητα, η αντίληψη. Επιπλέον, τα περισσότερα χρειάζονται τουλάχιστον δύο άτομα για να παιχτούν, αναπτύσσοντας έτσι την κοινωνικότητα, την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία με τους συμπαίκτες. Μέσα από αυτή τη διαδικασία καλλιεργείται και η ευγενής άμιλλα, καθώς σημασία δεν έχει ποιος θα βγει νικητής παίζοντας, αλλά ποιος θα περάσει καλά, ποιός θα ακολουθήσει τους κανόνες, ποιός θα αναλάβει πρωτοβουλίες και ποιός θα αναπτύξει ομαδικό πνεύμα.
Τα παιχνίδια αυτά δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να προσπαθούν αλλά και να αποτυγχάνουν. Η αποτυχία τους δίνει την ευκαιρία να επανεξετάσουν την στρατηγική τους, να τροποποιήσουν τις ενέργειές τους και να προσπαθήσουν ξανά την επόμενη φορά.
Σε σύγκριση με την παθητική εμπειρία, που προσφέρει η τηλεόραση, τα επιτραπέζια παιχνίδια προσφέρουν κοινές εμπειρίες και ουσιαστική αλληλεπίδραση μεταξύ των παικτών: ευκαιρίες για συζήτηση, γέλιο, συντροφικότητα και ευχάριστες αναμνήσεις. Ώρα λοιπόν για παιχνίδι!
Ένα εργαστήριο που δίνει στους μαθητές την δυνατότητα να ανακαλύψουν τα θαύματα του κόσμου και να μάθουν με εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο γεωγραφία. Γνωριμία με πόλεις, χώρες και πολιτισμούς. Μέσα από το μάθημα θα ταξιδέψουμε μαζί σε όλο τον κόσμο. Θα εντοπίζουμε στον χάρτη την χώρα που θα μελετάμε κάθε φορά, θα γνωρίζουμε την πρωτεύουσα της και τα μνημεία που την κοσμούν. Επιπλέον, θα ακούμε την γλώσσα που μιλούν, θα βλέπουμε και κατόπιν θα ζωγραφίζουμε την σημαία και τα αξιοθέατα της εκάστοτε χώρας, θα ανακαλύψουμε τις συνήθειες τους, θα γνωρίσουμε την ιστορία τους και θα προσπαθούμε κάθε φορά να βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές που τυχόν υπάρχουν με την δική μας χώρα και πολιτισμό. Τα παιδιά θα μάθουν να σέβονται και να εκτιμούν την κουλτούρα, τον πολιτισμό και την διαφορετικότητα των άλλων λαών, θα αποκτήσουν γνώσεις για άλλα έθνη στο παρελθόν και στο παρόν, και θα καταλάβουν πως θα πρέπει να συμβιώνουμε ειρηνικά και αρμονικά γιατί δεν είμαστε μόνοι μας πάνω στον πλανήτη.
Τα παιδιά γνωρίζουν την παντομίμα, τα παιχνίδια ρολων, το θεατρικό παιχνίδι, το κουκλοθέατρο και τεχνικές αυτοσχεδιασμού, με στόχο τα να ενεργοποιήσουν την φαντασία τους για να δημιουργήσουν το δικό τους έργο στη σκηνή. Ένας μοναδικός τρόπος για να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και τη συναισθηματική τους νοημοσύνη. Η θεατρική αγωγή συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, βοηθώντας τα στην εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους. Μέσα από τη σωματική έκφραση, τους αυτοσχεδιασμούς, την παντομίμα, τα παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά καλούνται να δουλέψουν συλλογικά περνώντας διαδοχικά από όλες τις θέσεις, του σκηνοθέτη, του ηθοποιού και του θεατή. Μαθαίνουν να λειτουργούν ομαδικά, να συζητούν τις ιδέες τους, να ενισχύουν τη συγκέντρωσή τους, να καλλιεργούν τη φαντασία τους.
Τα παιδιά χρησιμοποιώντας τη φωνή, την κίνηση μέσα από το ίδιο τους το σώμα, οδηγούνται σε μια ψυχολογική ωριμότητα απελευθερώνοντας τις δικές τους εκφραστικές ικανότητες. Το θέατρο είναι μια πολυδιάστατη τέχνη, ένα συναρπαστικό παιχνίδι αλλά παράλληλα και ένα πολύτιμο παιδαγωγικό εργαλείο. Αλλάζουμε ρόλους, μεταμφιεζόμαστε, φτιάχνουμε το σκηνικό και κυρίως εκφραζόμαστε.
Τα παιδιά εμπνέονται από έργα μεγάλων ζωγράφων και δημιουργούν μοναδικά έργα τέχνης. Χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές ζωγραφικής, κατάλληλα υλικά και αφήνοντας τα παιδιά να λερωθούν, τους δίνουμε την ευκαιρία να εκφραστούν ελεύθερα και να χτίσουν την αυτοπεποίθησή τους. Τα παιδιά μέσα από το μάθημα αυτό, έχοντας στην διάθεση τους άπειρα
υλικά ζωγραφικής (ακουαρέλα, κηρομπογιές, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, νερομπογιές, τέμπερες, πινέλα, ψαλίδια κ.ά.) θα ξεδιπλώσουν το ταλέντο και την φαντασία τους και θα κατανοήσουν πως η τέχνη της ζωγραφικής είναι ένας τρόπος ελευθερίας και έκφρασης. Επιπλέον, θα ανακαλύψουν τον εαυτό τους, καθώς θα αποτυπώνουν στο έργο τους όλα όσα νιώθουν και σκέφτονται. Τέλος, τα παιδιά θα γνωρίσουν Έλληνες και ξένους ζωγράφους, θα μελετήσουν το έργο και την τεχνική τους και θα προσπαθήσουν κι αυτά με την σειρά τους να φιλοτεχνήσουν το δικό τους έργο. Μέσα από την μορφή, το σχήμα και το χρώμα θα μάθουν να απεικονίζουν τον κόσμο που μας περιβάλλει.
Ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά, ανακατεύονται με τα χρώματα και παίρνουν τη μορφή που θα τους δώσουν τα παιδιά. Μέσα από τα έργα τους εξασκούν τη λεπτή κινητικότητα τους, αναπτύσσουν τη φαντασία και δημιουργικότητά τους και εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
Τα παιδιά θα δίνουν νέα μορφή και ρόλο σε υλικά και αντικείμενα που δεν μας είναι πλέον χρήσιμα. Τα παιδιά θα διευρύνουν την φαντασία και την δημιουργικότητα τους, θα αναπτύξουν και θα συντονίσουν καλύτερα τις λεπτές κινήσεις των χεριών τους (λεπτή κινητικότητα) και θα μάθουν να μην υπερκαταναλώνουν υλικά αγαθά, αλλά να τα ανακατασκευάζουν με πολλή φαντασία και μεράκι και να τους δίνουν ξανά χρησιμότητα.
Μέσα από την πλούσια βιβλιοθήκη μας, τα παιδιά μπορούν να επιλέξουν τα αγαπημένα τους παραμύθια και να ταξιδέψουν με τη φαντασία τους σε κόσμους μαγικούς. Με το παραμύθι θα τρυπώνουμε μαζί με τους μικρούς μας φίλους κάθε φορά σε ένα καινούργιο παραμύθι, σε μια ξεχωριστή ιστορία, θα συζητάμε για τον τίτλο και το θέμα της Παραμυθοϊστορίας μας, για τους χαρακτήρες, τους ρόλους και τα συναισθήματα των ηρώων που πρωταγωνιστούν, καθώς και για το τι θα έκαναν τα ίδια τα παιδιά αν βρίσκονταν στην θέση των ηρώων αυτών.
Επιπλέον, θα προσπαθούμε όλοι μαζί, σαν ομάδα, να σκεφτούμε ποιο είναι το μήνυμα που θέλει κάθε φορά να μας περάσει η Παραμυθοϊστορία μας και με ποιον τρόπο αυτό θα μας βοηθήσει στην μετέπειτα ζωή και εξέλιξη μας.
Με τις Παραμυθοϊστορίες λοιπόν, τα παιδιά θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους, θα βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο και θα διευρύνουν την φαντασία τους, θα μάθουν να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους.
Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι θα ενισχυθεί η συγκέντρωση και η μνήμη τους, καθώς κατά την διάρκεια αφήγησης της Παραμυθοϊστορίας, τα παιδιά θα παρακολουθούν με προσοχή την εξέλιξη της και πολλές φορές θα εκφράζουν απορίες που θα τους δημιουργούνται.
Σκοπός της Βιβλιοθήκης είναι να προσφέρει στα παιδιά ένα ευχάριστο και φιλόξενο περιβάλλον για να ψυχαγωγηθούν, να εξερευνήσουν και να ταξιδέψουν στον κόσμο του βιβλίου. Στη βιβλιοθήκη τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν, να δανειστούν βιβλία, να βρούν πληροφορίες για τις σχολικές τους εργασίες και να συμμετέχουν στις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις που διοργανώνονται από το χώρο. Η Βιβλιοθήκη είναι δανειστική και απευθύνεται στα παιδιά του κόσμου της γνώσης
Το παιδί διαλέγει την αγαπημένη του δραστηριότητα, με την καθοδήγηση πάντα του παιδαγωγού, για να αποφορτιστεί. Διάβαζει το αγαπημένο του παραμύθι, παίζει ένα όμορφο επιτραπέζιο, συζήτα με τους φίλους του, άκουει μουσική, μάθένει ασκήσεις χαλάρωσης κ.α. Όσοι επιθυμούν μπορούν να φέρνουν μαζί τους το μεσημεριανό τους γεύμα αν έρχονται απευθείας από το σχολείο. Μπορεί το παιδί να φέρει μαζί του το κολατσιό του. Μη ξεχάσει … να διάλεξει κάτι υγιεινό που θα του δώσει ενέργεια για την υπόλοιπη ημέρα.
Στόχος μας είναι να δώσουμε το χρόνο και την ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν, να κατανοήσουν, να επεξεργαστούν τις εμπειρίες και τα συναισθήματα της ημέρας που πέρασαν στο σχολείο.
Διασκέδαση και καλλιέργεια τόσο σωματική όσο και πνευματική στην ώρα της γυμναστικής. Τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν και να διασκεδάσουν με παιχνίδια συνεργασίας, εμπιστοσύνης, ισορροπίας, με μπάλες και σκυταλοδρομίες, τραμπάλα, αναρρίχηση, επιτραπέζια αντισφαίριση, ποδοσφαιράκι κ.α. Παιχνίδια που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες, να γνωρίσουν τη σημαντικότητα των κανόνων στα ομαδικά παιχνίδια, αποκτήσουν αυτοέλεγχο και να εκτονωθούν.
Μια εβδομάδα έφτασε στο τέλος της, παίξαμε, διαβάσαμε, συνεργαστήκαμε και δώσαμε όλη μας την ενέργεια. Ήρθε η ώρα να απολαύσουμε όλοι μαζί την πιο όμορφη παιδική ταινία ή ντοκιμαντέρ. Το παιδιά μέσα από την προβολή παιδικών ντοκιμαντέρ και ταινιών θα ζήσουν τη μαγεία της τέχνης του ντοκιμαντέρ και θα δοκιμάσουν νέους τρόπους επικοινωνίας, με αφορμή ιστορίες που ενδιαφέρουν, προβληματίζουν αλλά και ψυχαγωγούν. Η εμπειρία κάθε προβολής βοηθάει τα παιδιά ώστε η μάθηση να γίνει πιο ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική.
Διοργανώνουμε εκδρομές πολιτιστικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα προσφέροντας στα παιδιά την δυνατότητα να γνωρίσουν τον κόσμο της τέχνης και του πολιτισμού (θέατρο, μουσείο) και να έρθουν σε επαφή με τη φύση.
Ο κόσμος της Γνώσης σας προτείνει μια δημιουργική συνεργασια μεταξύ γονέων και επιστημονικής ομάδας, με στόχο να την ολόπλευρη ανάπτυξη της υγιής γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής νοημοσύνης του παιδιού.
Ενδεικτικά θέματα συνεργασίας είναι: Την επιλογή των εργαστηρίων από πρόγραμμα μας, τις σχολικές επιδόσεις, αξιολόγηση και εύρεση λύσεων κ.α.